Po sobotním výletě začínajícím v Pozlovicích a včerejší návštěvě koupaliště tamtéž máme dnes v plánu spíše odpočinkový den, ale vzhledem k nádhernému počasí své plány hned ráno měníme a vydáváme se na procházku přímo z Pozděchova. Vyrážíme přibližně z rozcestí Pozděchov (okraj) a bočními uličkami kolem dvou kostelů se napojujeme na žlutou turistickou značku. Kolem Peškovy lípy a studánky V Dolině se dostáváme na rozcestí Tanečnice, odkud pokračujeme po zelené na rozcestí Pod Širokou. Dále nás vede modrá (a souběžná naučná stezka Chodníček k rozhledně) na 651 metrů vysoký vrchol Vartovna se stejnojmennou rozhlednou, která se nachází na hranici obcí Jasenná, Liptál a Seninka (kam katastrálně patří). Má kovovou spirálovitou konstrukci a nabízí výhledy na okolní pohoří (Javorníky, Hostýnsko-vsetínská vrchovina, Vizovická vrchovina), ale i na vzdálenější Bílé Karpaty, Moravskoslezské Beskydy nebo Malou Fatru; z měst je potom viditelný například Zlín, Vsetín či Vizovice. Když se dostatečně vynadíváme, vracíme se na rozcestí Vrchy a dále po modré zpět do Pozděchova.

U rozcestí Tanečnice – Pozděchov

Rozhledna Vartovna – Seninka

Výhled z rozhledny Vartovna směrem na Zlín – Seninka

Výhled z rozhledny Vartovna na Liptál – Seninka

Výškový profil trasy

Záznam trasy (po kliknutí na obrázek se otevře v Mapy.cz)